Spune-mi ce ai in geanta ca sa-ti spun cine esti

pb140125.JPGimg_1275.JPG

Pentru cei dintre voi care intrati pe blogguri probabil ca nu mai este un secret ca fetele din departamentul de planning de la Leo (Elena, Raluca, Ioana si Miruna) au finalizat un research despre gentile femeilor. Probabil ca ati citit pe bloggul lui Cristi Manafu. despre acest studiu. Daca nu … va spun eu mai multe.

De ce am facut acest studiu?

Ar fi mai multe motive:
1. Eu nu cred in specia de planner de birou. Acel intelectual care sta in fata calculatorului si-si da cu parerea despre consumatori. Plannerii trebuie sa interactioneze cu oamenii si de aceea eu imi incurajez colegii de departament sa faca cat mai des acest exercitiu.
2. Nu imi place cum arata cercetarea acum in Romania. Facem focus grupuri indiferent de obiectivele studiului. Vrei o cercetare, habar nu ai ce vrei sa afli…facem o intalnire cu 8 femei, niste fursecuri si un pahar de suc…Le intrebam aceleasi lucruri, pretindem ca aplicam niste sofisticate tehnici proiective, le punem sa distruga niste campanii si sa faca niste aduri … si facem de fiecare data acelasi lucru…again and again…si obtinem aceleasi lucruri si de aici si numeroasele campanii cliseu care apar.
3. Am ales sa nu fiu in tabara celor care urasc cercetarea pentru ca fie nu o inteleg, fie o asimileaza tristului si traditionalului focus grup.
4. Vreau sa demonstram ca cercetarea ajuta, dar daca o faci diferit.
5. Cred cu tarie ca procesul creativ incepe cu cercetarea exploratorie. Cele mai multe dintre campanii cliseu au in spate metode de cercetare cliseu.

De ce am decis sa o facem publica?
Pentru ca mi-as dori ca si in Romania sa avem o comunitate de planneri care sa sharuiasca lucruri interesante si cineva trebuia sa inceapa de undeva.

InsideOut by LeoShe este doar o prima etapa dintr-un demers mai lung. Vor urma si alte proccese de interogare a femeii. Vom incerca sa intram in viata, inima si mintea ei din cat mai multe unghiuri posibile.

PS:
Si daca aveti curaj sa aratati ce aveti in geanta puteti sa o faceti on-line. Cristi Manafu a lansat acest challenge.

Maine revin si cu adresa site-ului aferent researchului. El va fi lansat de Ziua Femeii si cred ca intelegeti de ce. Si daca sunteti interesati veti citi mai multe acolo…despre ce au de fapt femeile in geanta.

23 răspunsuri

  1. bogdanlebu 7 Mar, 2007 @ 15:18

    si astea din poza erau un geanta ta? :)

  2. Razvan 7 Mar, 2007 @ 15:29

    nu… aceste lucruri au fost gasite in gentile unor respondente…

    challengul lui Cristian Manafu este altul si daca vrei sa-ti pui continutul gentii o poti face acolo :)

  3. Supergirl 7 Mar, 2007 @ 16:21

    Foarte interesant!

    Si imi place atitudinea de trimitere pe teren a plannerilor, pt ca doar stand de vb cu oamenii in mediul lor, la un suc/bere afli cate ceva… sau ma rog, poate observand comportamentul de cumparare la standul din supermarket, si punand eventual si cateva intrebari “inocente”.

    Cat despre cercetare, poate o sa te surprinda dar sunt moderatori din generatia f tanara, care isi pun aceleasi intrebari, si incearca sa mai schimbe cate ceva. Daca ar avea acces la mai multa informatie…

    Anyway, o sa fiu una din cititoarele studiului, si probabil ca o sa imi organizez geanta mai bine … merge si pt ghiozdanel? :)

    Mult succes!

  4. Razvan 7 Mar, 2007 @ 16:44

    stiu ca exista si multe exceptii si chiar ma bucur ca exista oameni care gandessc la fel…e un mare pacat ca exista ruptura asta intre lumea comunicarii si cea a cercetarii

  5. Supergirl 7 Mar, 2007 @ 16:51

    pai plannerii ar putea modera si proiecta research-ul, nu? si uite ca s-a rezolvat si problema rupturii :)

  6. Razvan 7 Mar, 2007 @ 17:17

    dar asa plannerii se vor transforma in researcheri…si nu e normal…

  7. 007 7 Mar, 2007 @ 17:32

    Sunt de acord cu proiectarea si desfasurarea unei cercetarii “neconventionale”, si se pare ca da roade, si imi permit sa spun aceste lucruri, pentru ca am experienta trista a muuuuultor focus grupuri clasice, monotone, lipsite de sens si de orice pic de substanta si la sfarsit suntem cu totii, deopotriva oamenii de agentie si clienti, frustrati, consternati si tristi ca nu a iesit “nimic interesant”.
    Insa, ceea ce este departe de intelegerea mea, se refera la maniera grosolana in care ne complacem in “research”. Am ajuns la concluzia, ca in Romania nu se face research adevarat, ci se face de dragul de “a se face”.

    Ma intreb cand vom invata sa facem research din care intr-adevar “sa iasa ceva”(?!)

  8. 007 7 Mar, 2007 @ 17:33

    Prima fotografie, parca ar fi trusa unui hot de locuinte…jur..pe bune poti jefui o casa…sigur era din geanta unei femei? :)

  9. Supergirl 7 Mar, 2007 @ 17:34

    ai dreptate

    dar uite, in def APG, jumatate din rolurile pe care trebuie sa le indeplineasca un planner fac parte din job description-ul unui researcher (care face si qual si quant).

    cred ca am cam deviat de la studiul cu gentile femeilor… asa e cand ai blog :)

  10. Razvan 7 Mar, 2007 @ 17:39

    sunt mai multe curente in planning… unii militeaza pentru moderare dar altii dimpotriva sunt total impotriva…unul dintre motive este ca nici un client nu va crede ca un planner poate fi obiectiv…si cateoddata chiar nu poate

    inhipuie-ti ca se testeaza strategia lui si ca el trebuie sa modereze :)

  11. Razvan 7 Mar, 2007 @ 17:40

    oo7…intr-adevar am gasit multe genti interesante :)

  12. 007 7 Mar, 2007 @ 17:43

    Inca odata raman la parerea mea, ca noi facem cercetare doar “ca trebuie” sau “sa mai vedem ce zice clientul”. Ori clientul (final) raspunde la intrebarile acelea banale, pentru ca el nu stie altceva ce sa raspunda…el nu stie marketing, nu stie ce vrem noi sa obtinem.
    Si cred ca aici este buba, noi NU STIM ce informatii sa cerem de la “respondenti”…prin urmare raspunsurile sunt pe masura.

  13. 007 7 Mar, 2007 @ 17:45

    Legat de genti, ce ati mai gasit?
    Va jur, la prima vedere am impresia ca e geanta unui hot, ca sa nu mai zic ca intr-una parca e o shurubelnita, lanterna…ma insel? (cea cu multe bomboane)…
    Cred ca geanta unei femei este in conformitate cu personalitatea si preocuparile femeii respective…:P

  14. Razvan 7 Mar, 2007 @ 17:46

    noi am mai scos lucruri interesante din cercetarile facute de noi…din motive de confidentialitate nu avem insa voie sa vorbim despre asta :(

    eu cred in puterea industriei…daca mai multi gandim asa si challenguim situatia asta putem sa schimbam ceva… cu siguranta

  15. Razvan 7 Mar, 2007 @ 17:47

    maine pe site vei afla multe povesti interesante :)

  16. Supergirl 7 Mar, 2007 @ 17:49

    Razvan, stai putin:

    1.cercetarea care se face pt a intelege ce e relevant pt consumator e perfect conforma cu interesele plannerului

    2.la testarea ad-ului vrem sa vedem in ce masura ideea creativa transmite mesajul (care se presupune ca e relevant, de moment ce s-a dedus din prima cercetare)

    De acord ca trebuie obiectivitate mare, dar trebuie inteles f bine si brandul, si avute in vedere rezultatele pana la urma, nu?

  17. 007 7 Mar, 2007 @ 17:59

    Care a fost scopul acestui research?
    Si pentru ce il folositi (confidential?!)
    Ca asa e interesant ca si idee sau “tool” neconventional…

    Astept povestile!:)

  18. Razvan 7 Mar, 2007 @ 18:01

    in teorie este pefect…dar in pracctica omul de planning simte o presiune imensa: pe de o parte creativii il vor uri daca ideile lor vor cadea si pe de alta parte va fi obligat de sefii lui sa extraga din context astfel incat sa sustina argumentele pro idei creative…

    ca sa nu mai vorbim de faptul ca la noi cercetarea are un rol de distrugere a conceptelor creative/ sau de accoperire a spatelui…foarte putini fac cercetare exploratorie…

    ca asa e in viata…

  19. Razvan 7 Mar, 2007 @ 18:04

    researchul acesta are o parte publica pe care o vom sharui si are si niste continuari tailor-made ptr. diferiti clienti…

    dar nu pot vorbi decat despre partea publica :(

  20. Supergirl 7 Mar, 2007 @ 18:36

    oh well… tu stii mai bine…
    partea cea mai nasoala e cea cu sefii

    ah, eu cred ca viata ne-o facem noi, ca de aia sunt Supergirl :)

  21. Razvan 7 Mar, 2007 @ 18:45

    eu mi-am facut-o pe a mea si nu sunt Superman :)…si eu zic ca mi-a iesit:)…si nimeni nu detine adevarul absolut…nimeni

  22. Supergirl 7 Mar, 2007 @ 18:49

    :))))
    bine mai. sa ai mult succes si in continuare !

    the truth is out there

  23. fleet financial 14 Dec, 2007 @ 00:49

    Hi there! My boyfriend is looking for a credit card. There’s a good credit site to visit. What do you think about that? Please help

    transfer a discover card balance

Răspunde și tu