The Tipping Point

Imi place cu avionul pentru ca imi da timp pentru citit. Telefonul nu ma suna si astfel sunt 100% dedicat lecturii.

Va recomand cartea Tipping Point scrisa de Malcolm Gladwell care a aparut si in romana la editura Andreco Educational.

Punctul critic este acel moment magic in care o idee, un trend, un anumit tip de comportament social depaseste un anumit prag, erupe si se raspandeste ca un foc mistuitor. Exact in acelasi mod cum o persoana bolnava poate declansa o epidemie de gripa asa si o mica stimulare dar extrem de targetata poate declansa un trend de moda, popularitatea unui nou produs sau o scadere in rata criminalitatii. Autorul explica ce au in comun fenomene ca: impunerea pantofilor Hush Pupies ca si ultim racnet in moda, cresterea si apoi descresterea criminalitatii in New York City, epidemia de sifilis din Baltimore, rezistenta americana impotriva britanicilor din 1775, succesul papusilor din Sesame Street sau succesul cartii “Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood” scrisa de Rebecca Wells.

Puteti citi despre mecanisme care pot fi aplicate atat comunicarii virale cat si comunicarii in general (desi autorul pare mai mult un fan al comunicarii directe decat al comunicarii de masa).

Malcolm este un tip extrem de interesant. Puteti asculta speechul lui de la conferintele TED in care arata cum orice business poate invata din sosul de spagete :)

4 răspunsuri

  1. CZ 6 Apr, 2007 @ 16:17

    Tipping point a fost un must read in vara lui 2005…Un alt hit al aceleasi veri e Freakonomics pe care trebuie sa o citesti. Si apoi citeste Friedman cu The World Is Flat. Dar grabeste-te, esti in urma cu 2 ani deja…Cand ajungi in 06 spune-mi ca te tin la curent cu ce se mai citeste…

  2. Razvan 6 Apr, 2007 @ 16:21

    Am recomandat-o pentru ca a aparut si in romana…dar felicitari pentru lectura…sper ca iti si ajuta…

    In locul tau nu m-as baga prea tare cu lectura pe blogul asta…ca poate vei avea surprize…ca nu ai citit cartile care trebuie…

  3. Bogdan 7 Sep, 2007 @ 15:33

    Citesc si eu Blink acum (deci sunt mai in urma decat tine :D), foarte pacat pentru forma in care se prezinta (calitatea copertei). Ma pregatesc de cealalta carte a lui – Blink (editura Amaltea-2005). Brand Sense de Martin Lindstrom iti spune ceva? Gladwell il citeaza pe Lindstrom si are si de ce, a infiintat prima lui firma la varsta de 12 ani. Senzational, nu?

  4. Pingback: Strategia Oceanului Albastru : Razvan Matasel

Răspunde și tu