Am raspuns la o serie de intrebari primite din partea lui Cristian Predoi referitoare la afisele din campaniile electorale ale lui Nicusor Dan, Oprescu, Prigoana si Irinel Columbeanu. Intrucat doar o parte au aparut in Articolul din Adevarul de azi am hotarat sa pun si pe blog cateva dintre ideile enuntate:
1. Cu exceptia campaniei lui Irinel vorbim de campanii care par sa aiba strategii bine articulate in spate: Oprescu care se pozitioneaza ca cel care a facut si va face, Prigoana care isi exploateaza imaginea de expert in curatenie si o face in stilul lui caracteristic, Becali – omul bisericii si Nicusor Dan – care incearca o targetare a tinerilor creativi si progresisti.
2. Irinel cred ca face toate greselile posibile, de la inconsistenta in gandire pana la ridicolul in executie. Nu pot sa nu zambesc cand ma gadesc la fazele prin care a trecut simbolistica campaniei sale: salvarea si crucea rosie, taierea lor si acum umbrela cat el de inalta.
3. La nivel executional Oprescu si Prigoana au campanii decente si curate. Campania lui Becali nu aduce niciun plus vizual iar Nicusor Dan dezamageste pentru cineva care incearca sa convinga industriile creative. Irinel este jenant si pare ca si-a facut singur afisele.
4. Despre creativitate nu pot vorbi decat in cazul lui Prigoana cu pliciul lui si cu solutia de curatat – simboluri haioase dar si puternice dpdv vizual.
5. As mai remarca faptul ca desi outdoorul ramane un mediu important si retelele sociale au capatat o importanta crescuta. As mentiona aici campania de “propagare” a lui Nicusor Dan.
Pe ansamblu mi se pare ca stam mult mai bine decat in anii anteriori… Putem vorbi de strategie si de targetare… Candidatii au inceput sa lucreze cu profesionisti, nu cu analistii politici de 2 lei, dintre cei care apar la TV…